Οι πέντε πληγές του Θερμαϊκού. - 12/11/2010

Λύσεις σε καίρια ζητήματα της Θεσσαλονίκης τα οποία μεταξύ άλλων αφορούν το κυκλοφοριακό πρόβλημα, τη δημιουργία θέσεων στάθμευσης και τη σύνδεση της ανατολικής και της δυτικής μεριάς της πόλης ζητούν πολεοδόμοι και επιχειρηματίες από το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο, που αναμένεται να παρουσιαστεί το πρώτο δεκαπενθήμερο του Δεκεμβρίου.
Ειδικότερα, τα βασικά σημεία - τομείς στα οποία θα πρέπει να εστιάσει το νέο ρυθμιστικό της Θεσσαλονίκης, όπως επισημαίνουν, αφορούν στην επίλυση του έντονου κυκλοφοριακού προβλήματος της Θεσσαλονίκης, μετά την εγκατάλειψη των σχεδίων για την υποθαλάσσια αρτηρία καθώς και την πρόβλεψη επιπλέον χώρων στάθμευσης στο κέντρο της πόλης. Μάλιστα, θεωρείται απαραίτητη για την επίλυση αυτών των προβλημάτων η σύνδεση της ανατολικής με τη δυτική πλευρά της πόλης, έστω και με γέφυρα.
Ένα άλλο ζήτημα για το οποίο θα πρέπει να βρεθεί λύση μέσω του Ρυθμιστικού είναι η ανάπλαση του παραλιακού μετώπου της Θεσσαλονίκης και η επέκταση της μέχρι τον συνοικισμό του Φοίνικα αλλά και η μεταφορά του αεροδρομίου «Μακεδονία» και η αξιοποίηση του χώρου που θα απελευθερωθεί.
Όπως επισημαίνουν στο ered.gr κύκλοι που γνωρίζουν πάρα πολύ καλά τα θέματα της πόλης, αν τα παραπάνω ζητήματα δεν αντιμετωπιστούν άμεσα μέσω του νέου Ρυθμιστικού, οι όποιες παρεμβάσεις που προβλέπονται στο πρόγραμμα του ΥΠΕΚΑ, «Θεσσαλονίκη 2012» θα αποτελέσουν «ημίμετρα» και όχι οριστικές λύσεις.

Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τα όσα έγιναν γνωστά από την χθεσινή συνάντηση του αναπληρωτή υπουργού ΥΠΕΚΑ, κ. Νίκου Σηφουνάκη και της γ.γ. Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος, κυρίας Μαρία Καλτσά με την ηγεσία του Οργανισμού Ρυθμιστικού Σχεδίου και Περιβάλλοντος Θεσσαλονίκης, το νέο ρυθμιστικό θα παρουσιαστεί το πρώτο δεκαπενθήμερο του Δεκεμβρίου, ώστε στις αρχές Ιανουαρίου να δοθεί το κείμενο για διαβούλευση στους φορείς, στο κοινό της Θεσσαλονίκης και στο διαδίκτυο.